Ads 468x60px

Pages

2014. 03. 04.

Kávés kuglóf


  • 250 g liszt
  • 2 kiskanál sütőpor
  • 100 g olvasztott vaj
  • 2  tojás
  • 90 g cukor
  • 2 dl tejföl vagy joghurt
  • Töltelék: 
  • 2 evőkanál cukor
  •  2 evőkanál instant kávé
  • 1 evőkanál kakaópor

Alig vártam, hogy kipróbálhassam az új szilikon kuglófformámat, így mikor a héten véletlenül megláttam ezt a receptet egyből eldöntöttem, hogy ez lesz a kipróbálandó alanyom. 
A tojásokat kettéválasztottam és előbb a fehérjét vertem fel, majd a vajat a cukorral és a sárgájával kihabosítottam. Hozzáadtam a lisztet és  a tejfölt is, legvégül pedig a felvert tojásfehérjéket óvatosan beledolgoztam. A tészta harmadát egy 20 cm-es szilikon kuglófformába kanalaztam, megszórtam a kávés-kakaós keverék felével. Megint rákanalaztam egy kis tésztát, ezt is meghintettem a kávés-kakaó másik felével, majd a tészta utolsó harmadát szépen a tetejére simítottam. Előmelegített sütőben 45 percet sült.

Az alapreceptet itt találtam, eredetileg pedig Lucinda Scala Quinn-től származik. Köszönet érte! Apró dolgokat most is változtattam, cukor mennyiségét lecsökkentettem, vajat megolvasztottam és a tojásokat is külön vertem fel, így levegősebb tésztát kaptam. Nekem nagyon ízlik, pedig nem vagyok nagy kávé kedvelő.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése