Ads 468x60px

Pages

2010. 11. 02.

Csokis sajttorta 1.


Ez a kedvencem Nigella sütijei közül, kicsit alakítottam rajta a saját ízlésem szerint. Mindenképp érdemes kipróbálni, igazán mennyei édesség és elkészíteni se túl bonyolult! Bár legelső alkalommal picit megriadtam a vízgőzben való sütés ötletétől, de miután kipróbáltam, rájöttem ez is nagyon egyszerű művelet.

Tészta:
  • 150-170 g teljes kiőrlésű keksz (győri zabfalatok v korpovit keksz)
  • 80-100 g vaj
  • 1 evőkanál kakaópor
Töltelék:







  • 175 g étcsoki
  • 500 g krémsajt
  • 130-150 g cukor
  • 1 evőkanál Custard por ( olyasmi mint a mi vaníliás pudingporunk, csak hígabb, lehet helyettesíteni étkezési keményítővel amit vaníliás cukorral összekeverünk, abból egy evőkanálnyit vagy szerintem a sima pudingpor is jó)
  • 3 egész tojás
  • 3 tojássárgája
  • 150 ml tejföl
  • 1 kiskanál kakaópor felolvasztva 1 evőkanálnyi forró vízben
Tetejére:



  • 60-80 g étcsoki
  • 100 ml tejszín
  • 1 kiskanál golden syrup (szerintem ez elhagyható)
A tésztához  a kekszet kis darabokra töröm, én le szoktam darálni, utána a puha vagy picit olvasztott vajjal összekeverem, kakaóport adunk hozzá és belenyomkodjuk szépen a kapcsos tortaformánkba,  26 cm-es formát használok. Ezt berakjuk a mélyhűtőbe amíg megcsináljuk a tetejére a sajtkrémet.
Csokit megolvasztjuk vízgőz felett, félretesszük hűlni, közben előmelegítjük a sütőt 180 C-ra.  A szoba-hőmérsékletű sajtkrémet habosra keverjük a cukorral és a pudingporral (vagy keményítős vaníliás cukros porral), hozzáadjuk az egész tojásokat majd egyenként a sárgájákat is, végül pedig a tejfölt is, tovább verjük. Legvégül a forró vízben felolvasztott kakaóport és az olvasztott csokit szépen belekavarjuk a masszába. Kivesszük a mélyhűtőből a keksz alapot, háztartási fóliával betekerjük kívülről az egész formát, majd még egy réteg alufóliával, ez megvédi majd a víztől sütés közben (vízgőzben sül!). A bebugyolált tortaformát egy tepsibe rakjuk, közben a kekszmasszára öntjük a sajtkrémet, szépen elegyengetjük, majd a nagyobb tepsit felöntjük forró vízzel, hogy félig ellepje a tortaformánkat a víz. Ezután kb 45-60 percig sütjük.

Akkor jó mikor  a teteje már megsült, de még  a közepénél kicsit remegős a süti. Hagyjuk hűlni, majd szedjük le a fóliákat róla, óvatosan kapcsoljuk le a kapcsos tortaformát a sajttortánkról és fedjük le fóliával, majd rakjuk hűtőbe, ha már nem meleg. Legjobb, ha egy éjszakát áll a hűtőben.

Tálalás előtt csináljuk meg a csokimártást a tetejére, vízgőz felett összeolvasztjuk a csokit és a tejszínt, hagyjuk picit hűlni, majd rácsorgatjuk a sajttortánkra. Hamar függővé lehet válni tőle, úgyhogy vigyázzunk! :)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Finom Borso csokis sajttortája, tavaly augusztusban kóstoltam! :)

Borso írta...

örök kedvencem!!! örülök, h ízlett. :)

Megjegyzés küldése