Ads 468x60px

Pages

2013. 04. 26.

Meggyes csokitorta

Ez még egy régebbi recept Dolce Vitától, nagyon finom, ajánlom mindenkinek a figyelmébe.

Torta
  • 4 tojás
  • 12 dkg cukor
  • 10 dkg liszt
  • 2-3 dkg kakaópor
  • 4 evőkanál víz
  • pici szódabikarbóna
Krém
  • 3 tojássárgája
  • kis cukor
  • 15 dkg étcsokoládé
  • 5 dl tejszín
Töltelék, díszítés 
  • 40 dkg meggy és meggylé
  • zselatin
  • 10 dkg étcsokoládé 
A tojások fehérjét felverjük, majd a sárgáját a cukorral és a vízzel, ehhez adjuk a lisztet, kakaóport, szódabikarbónát, majd sütőpapírral bélelt 20 cm-es formába raktam és megsütöttem. A krémhez a tojások sárgáját felverjük ízlés szerinti cukorral, a 3 dl tejszínt közben felmelegítjük, csokoládét adjuk hozzá és olvasszuk fel benne. Végül öntsük bele a felvert tojássárgákat, és keverés mellett sűrítsük be az egészet. A maradék 2 dl tejszínt verjük fel kemény habbá, majd ezt keverjük a kihűlt csokis-tejszínes-tojásos krémhez, adjuk hozzá a kimagozott meggy felét. Vágjuk 2 részre a tortát, helyezzük vissza az alját a kapcsos formába és öntsük rá a csokikrémet, majd helyezzük rá a tetejét. A megmaradt meggyet rakjuk a torta tetejére, és öntsük rá a meggyléből főzött zselatint. Érdemes egy éjszakára hűtőbe tenni vagy csak legalább pár órára és utána csokireszelékkel díszítsük az oldalát.

6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép és finom tortát készítettél!

Jámborné Budai Mónika írta...

Kipróbálós:))
Létszíves néz át hozzám ,mert vár rád egy meglepi!

gionetta írta...

Hú, de jól néz ki! Nagyon elkészítős szaga van! :-))

Borso írta...

Jó kis recept, én is csak kipróbáltam, próbáljátok ki ti is... :)

marisz57 írta...

Nagyon finom lehet ez a mutatós torta!

Borso írta...

Fini, bár az érdem Dolce Vitáé, hisz az ő receptje, én csak felfedeztem újra. :)

Megjegyzés küldése