Ads 468x60px

Pages

2013. 05. 08.

Ananásztorta a XV. SAD-ra

a virágot is én készítettem
Ezt a tortát anyunak szoktam készíteni a szülinapjára minden év májusában. Pár éve -mikor elkezdtem gyakrabban sütni-, kérte, hogy süssek neki egy jó krémes ananásztortát. Végül egy kísérlet után kialakult ez a verzió, így azóta is ezt sütöm neki mindig. A 15. SAD aktuális témája a habos sütemény, amit Gionetta, a Magyar ízek tárháza blog írója talált ki.

Torta
  • 5 tojás
  • 5 evőkanál cukor
  • 4 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál keményítő
  • szódabikarbóna
  • 1 evőkanál ananászaroma
Ananászkrém
  • 1 doboz ananász konzerv 
  • 1 vaníliás pudingpor 
  • 2 dl tej
  • 1-2 dl ananászlé
  • ananász aroma
  • 2 dl növényi tejszín
  • cukor ízlés szerint
A tortához a piskótát a hagyományos módon elkészítjük, majd hagyjuk hűlni és három felé vágjuk. A tejből, cukorból, ananászléből sűrű pudingot főzünk, rakhatunk bele ananászdarabokat is. Kevergetés mellett kihűtjük. Tejszínt pici cukorral kemény habbá verjük, hozzáadjuk a pudinghoz, fontos, hogy ne legyen túl híg a krém. Adhatunk hozzá Szilas ananászaromát, ettől még intenzívebb ananászos íze lesz. A krémmel megkenjük szépen a tortát kívül-belül, rakunk minden rétegre ananász darabokat is, a tetejét a maradék tejszínhabbal díszíthetjük, oldalára mandulaforgácsot vagy kókuszreszeléket szórhatunk.

13 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Gyönyörű a tortád és nagyon "kecsegtető" a receptje! :)

Borso írta...

Köszönöm szépen! :)

gionetta írta...

Nálunk nem nagyon maradna belőle! Köszi,hogy játszol!:)

gionetta írta...

Lettem volna vendég Nálad! Köszönöm a részvételt! :-))

Borso írta...

szívesen tettem! :)

Marka írta...

NAgyon szép lett a torta, szívesen megkóstolnám :-)

Borso írta...

Köszönöm! :)

HajniZoli írta...

Nagyon szép és a virág is! :-)

Borso írta...

Aranyos vagy,köszönöm! :)

Könyvlelő Kritta írta...

Nagyon jól néz ki a torta, szívesen megkóstolnám. :) Köszönöm, hogy benéztél hozzám.

teller-cake írta...

Egy finom ananásztortát én is szívesen megkóstolnék, mentettem is magamnak! :)))

Borso írta...

köszönöm!oh, nagyon szívesen tettem, jó kis receptjeid vannak! :)

Borso írta...

jó, de majd írj, hogy ízlett.. :)

Megjegyzés küldése