Ads 468x60px

Pages

2013. 10. 24.

Lencseleves vörös lencséből


A mostani XII. Blogkóstolóra már készült nálam egy amerikai palacsinta Troll anyutól, de szerettem volna még valami mást is kipróbálni, így esett a választásom erre a vörös lencsés receptre. Török éttermekben már ettem többször is, de itthon még nem főztem sose. Nagyon finom lett, minden fűszerem volt itthon hozzá, csak a lencsét kellett beszereznem. Köszönet a receptért.
  • 4 gerezd fokhagyma összenyomva 
  • 2 kiskanál őrölt koriander 
  • 1 kiskanál őrölt (római) kömény
  • 1 kiskanál kurkuma 
  • 1 kiskanál őrölt pirospaprika 
  • 1/4 kiskanál őrölt fahéj 
  • só, bors ízlés szerint 
  • másfél liter víz vagy zöldség alaplé 
  • 20 dkg friss paradicsom 
  • 50 dkg vörös lencse 
  • 1/2 citrom leve 
  • tejföl

Pici olajon a fokhagymát és a fűszereket megfuttatjuk pár percig, majd beletettem a leöblített lencsét és felöntöttem vízzel. Alacsony lángon főztem 20 percet, majd az előzőleg picit előfőzött héj nélküli paradicsomokat is hozzáadtam. Lefedve még 15 percet főtt. Tálaláskor tejfölt és citromlevet is adhatunk hozzá.

1 megjegyzés:

teller-cake írta...

Fahéj?? Ez tényleg különleges és finom lehet! Ráadásul vörös lencsét sem próbáltam még levesbe. :)

Megjegyzés küldése