Ads 468x60px

Pages

2012. 11. 15.

Túrógombóc

Ez volt az első túrógombóc próbálkozásom, anyu bevált receptje alapján dolgoztam, így sok elrontani való nem volt, mégis nagyon örültem, hogy jól sikerült és azon is meglepődtem, hogy milyen hamar elkészült. Valószínű én misztifikáltam túl ezt az egész gombóc "ügyet". :)
  • 500g túró
  • 4-6 evőkanál búzadara (túró minőségétől is függ, illetve a tojás nagyságától)
  • 4-5 evőkanál liszt
  • 2 közepes tojás
  • vaj
  • zsemlemorzsa
A túrót jól összedolgozzuk a búzadarával, tojásokkal és a liszttel, majd kis gombócokat formázunk belőle és forrásban lévő vízbe rakosgatjuk őket. Mikor feljönnek a víz tetejére még egy picit főzzük és ezután zsemlemorzsába forgatjuk. Vajon zsemlemorzsát pirítunk, de vigyázzunk, hogy ne égjen le. Fahéjas porcukorral és tejföllel szoktuk fogyasztani.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése