Ads 468x60px

Pages

2013. 03. 04.

Rakott káposzta







  • 1 doboz szójagranulátum
  • 1 doboz savanyú káposzta (most először használtam, de a piaci sokkal jobb)
  • 1 zacskó gyorsrizs
  • 1 vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 3 evőkanál paradicsompüré
  • 2 dl tejföl
  • 1 tojás
  • só, bors, pirospaprika, chili

Rizst megfőztem, káposztát átmostam, majd felraktam 15 percre főzni a fokhagymával, hogy picit puhuljon. A szójagranulátumot beáztattam 2 dl forró vízbe, amibe raktam egy pici leveskockát (vagy vegeta is jó, de az nem volt), fűszerezzük jól, mert különben nagyon ízetlen, én most sót, borsot, chilit és pirospaprikát használtam. Hagymát, fokhagymát pirítottam, erre jött a szója, majd a paradicsompüré, ezután mivel túl sűrű volt, adtam még hozzá vizet és főztem kb. 10 percet. Káposztát leszűrtem, majd egy nagy jénai aljára fektettem a felét, erre raktam a rizst és a szójakeveréket, pár evőkanál tejfölt is, majd tetejére a maradék káposztát és erre a tojással kikevert tejfölt szépen elkenve. Sütőben 45 percet sütöttem. Ez most egy kísérletnek indult eredetileg, de jól sikerült, így biztosan fogom még készíteni.

2 megjegyzés:

gionetta írta...

Ez is jól hangzik Borso! Bár azt hiszem itt is köles lenne benne, a szóját nem szeretem. :-))

Borso írta...

Én se vagyok nagy szójabarát, de így jól ízesítve tényleg finom.

Megjegyzés küldése