Ads 468x60px

Pages

2013. 03. 16.

Reszelt túrós süti


A hét elején kóstoltam először egyik barátnőmnél és azóta beszereztem a receptet is, ma pedig már el is készítettem. Annyit változtattam, hogy nálam csak a felső réteg kakaós, az alsó maradt sima és közte a túrókrém. Nagyon finom sütemény, nem is értem, hogy lehet, hogy idáig sose ettem még sehol se.
Tészta: 
  • 35 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 tojássárgája
  • 4 evőkanál víz
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 1/2 csomag sütőpor vagy 1-2 kiskanál szódabikarbóna
  • 2 evőkanál kakaópor
Túrókrém:
  • 500 g túró
  • 10 dkg porcukor
  • 2 tojássárgája
  • 3 tojásfehérje
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 vaníliás cukor
A tészta hozzávalóit alaposan összedolgozzuk, majd elfelezzük és az egyik feléhez hozzáadjuk a kakaóport, de egyszerűbb, ha már az elején belerakjuk a kakaót is és így mindkét része kakaós lesz, csak én most kipróbáltam így is. Ezután folpackba csomagoljuk őket és egy órára mélyhűtőbe kerülnek. Egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral és erre reszeltem a tészta egyik felét. Közben a krémhez felvertem a fehérjéket kemény habbá, a túrót kikevertem a cukorral, tojások sárgájával, citrom héjával, majd óvatosan beledolgoztam a fehérjehabot. A túrókrémet eloszlattam a lereszelt tésztán és ráreszeltem a tészta másik felét, majd 45 perc alatt 180 fokon megsütöttem.

6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szépen megcsináltad! Én is ismerem ezt a süteményt csak nálam az alsó is kakaós , milyen jól mutat így elkészítve.Az ízét ismerem nagyon finom!

Borso írta...

Köszönöm, aranyos vagy. :) Én nem ismertem ezt a sütit. Legközelebb én is mindkettőt kakaósra csinálom, úgy még szebb, csak most variáltam picit.

gionetta írta...

Jaj Orsi! Az egyik kedvenc sütim! Nagyon guszta lett!!! :-))

Csilla írta...

Én is pont ezt akartam írni, hogy olyat ettem már aminél mindkét tészta kakaós, nagyon finom volt. Én még sosem sütöttem. Nagyon guszta! :)

Borso írta...

tényleg?Én nem ismertem eddig. Köszi. :)

Borso írta...

Igen, én mindig variálok, de legközelebb marad a sima kakaós verzió alul-felül, az a tuti :)

Megjegyzés küldése