Ads 468x60px

Pages

2013. 09. 08.

Mandulás áfonyás citromos keksz


délutáni tea mellé
  • 8 dkg puha vaj
  • 3 evőkanál méz
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 5 dkg darált mandula
  • 15 dkg liszt
  • pici só
  • 2 evőkanál aszalt áfonya
Egy kis házi készítésű keksz mindig jól jön. A receptet az Erdélyi konyha 9. számában találtam, eredetileg Aleda konyhájának receptje, ezúttal adtam hozzá aszalt áfonyát is. Sajnos picit túlsütöttem, így elég ropogós lett, illetve most nem forgattam porcukorba se. Ha valakinek nem elég édes akkor nyugodtan porcukrozza meg. Nekem így is ízlett, a citrom igen domináns a kekszben, ez is nagyon tetszik, de azért legközelebb jobban ügyelek a sütésnél.
reggeli kávé mellé
A vajat a mézzel alaposan elkeverjük, majd hozzáadjuk a citrom levét, reszelt héját, sót, darált mandulát, lisztet és jól összedolgozzuk. Rudat formázunk belőle, fóliába csomagoljuk és 2 órára hűtőbe tesszük. Ezután körülbelül 3 mm-es karikákra felszeleteljük és 10-15 perc alatt megsütjük.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése