Ads 468x60px

Pages

2013. 10. 07.

Kakaós csiga


Szofika egyik Blogkóstolós bejegyzésében láttam meg a minap ezt a jó kis kakaós csiga receptet, a recept eredetileg Ildi blogjáról származik. Még aznap este el is készítettem. Szombaton már ez volt reggelire. Köszönet a receptért! Első próbaképpen csak fél adagot készítettem, de nekünk kettőnknek így is bőven elegendő volt. Egy egész nagy tepsire való készült a kis adagból. Pofon egyszerű, nem is értem eddig miért misztifikáltam túl a kakaós csigát. Legközelebb fahéjasat sütök majd.
 Tészta:
  • 25 dkg liszt 
  • 1 tojás
  • 4 dkg nádcukor 
  • 4 dkg olvasztott vaj 
  • 1 dl tej 
  • 2 dkg élesztő
Töltelék:
  • 2 evőkanál nádcukor 
  • 1,5 evőkanál kakaópor 
  • 5 dkg olvasztott vaj 
  • 1 kiskanál fahéj
Élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatjuk, majd összedolgozzuk a többi hozzávalóval és 30 percet meleg helyen kelesztjük. Ezalatt elkészítjük a tölteléket, vajat megolvasztjuk a cukorral és a kakaóporral, hagyjuk hűlni. A tésztát kinyújtjuk, megkenjük a csokis krémmel, majd szépen feltekerjük és kis csigákat vagdosunk belőle. Sütőpapíros tepsibe rakosgatjuk őket, majd hideg tepsiben alacsony lángon kezdjük sütni. Nekem most egy bő 45-50 percet sült, a megadott 30 helyett. Raktam alá vizes edényt is és nagyon puha csigácskák lettek így végül, az alja se égett meg.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése