Ads 468x60px

Pages

2014. 06. 10.

Cseresznyés pite

Cseresznyét kaptam múlt héten és végül ez a pite lett belőle, amit Viki szuper meggyes pitéje ihletett, csak a pitetészta maradt a nálam már jól bevált tészta. Nagyon finom ez a pudingos variáció és a tészta se ázik át tőle, azóta már készült egy újabb adag és legközelebb meggyel is kipróbáljuk.
Pitetészta:
280 g liszt
180 g vaj
2 evőkanál cukor
5 evőkanál hideg víz

A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk és jó fél órára hűtőbe tesszük. Majd két részre osztjuk, ami majd alulra kerül az legyen a nagyobb darab.


Töltelék:
1 vaníliás pudingpor
4 dl tej
3-4 evőkanál cukor
500 g cseresznye
1 kk fahéj
tetejére egy tojás a kenéshez

Pudingot főzünk, közben a cseresznyét is kimagozzuk, felrakjuk picit főni kis cukorral és fahéjjal, lényeg, hogy elfőjön a leve. A hűtőből kivett nagyobb tésztát kinyújtjuk kör alakúra, ezt raktam a kerámia piteforma aljára, szélén is hagytam neki peremet, rákenjük a pudingot, majd rárakosgatjuk a cseresznyéket. Tetejére kinyújtjuk a maradék tésztát, én most szívecskéket szúrtam ki belőle, majd ráraktam a pitére és a széleit elegyengettem, végül megkentem felvert tojással. Ezután 45 percet töltött a sütőben.

2 megjegyzés:

tücsi írta...

Kedves Borso! Biztosan elírtad a liszt és a vaj mennyiségét. Nagyon szép és látványos a pitéd.:))
Ezúton szeretnék szíves elnézést kérni Tőled, hogy a januári játék meghívásodra nem jeleztem vissza, de a szomorú családi események elvették ez irányú figyelmemet. Így megfeledkeztem róla. Bocsi!!!!!:)) Szép és kellemes nyarat!!!!! Tücsi

Borso írta...

Köszönöm,hogy szóltál! Elírtam, gramm akart lenni.... Neked is szép nyarat kívánok!! :)

Megjegyzés küldése