Ads 468x60px

Pages

2016. 02. 16.

Crostata


Csokis pitetészta:
280 g liszt
180 g vaj
2 evőkanál kakaópor
2 evőkanál cukor
5-6 evőkanál hideg víz

A tészta hozzávalóit jól összedolgoztam, majd fél órára hűtőbe tettem, addig a tölteléket is összeállítottam gyorsan.

Töltelék:
500 g túró
90 g cukor
1 tojássárgája
100 g olvasztott étcsokoládé
50 g olvasztott vaj
5 dkg aszalt áfonya vagy mazsola
esetleg kevés kandírozott narancshéj
Tetejét megkentem a maradék tojásfehérjével.

Csokit megolvasztottam a vajjal együtt, túrót összekevertem a cukorral, tojássárgájával, majd a kihűlt olvasztott csokis-vajat is hozzáadtam, végül pedig az áfonyát. Kivettem a tésztát  a hűtőből és két részre osztottam, úgy hogy az alsó réteghez kell a nagyobb tészta. Kinyújtottam a nagyobb tésztát, ez kerül a piteformába, erre kanalazzuk a tölteléket és a kisebb kinyújtott tésztát csíkokra vagdossuk, majd rácsos mintázatot készítve befedjük a pitét. Ezt követően kb. 45 percet sütöttem. Az alapreceptet Juditka konyhában olvastam, pár dolgot változtattam ugyan, de köszönet a különleges receptért!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése