Ads 468x60px

Pages

2010. 12. 04.

Répatorta


sajtkrémmel a tetején még jobb
Nem tudom miért, de egészen idáig valahogy sose jutott eszembe, hogy itthon répatortát süssek. Pedig jó pár éve ez volt az egyik nagy kedvencem -joghurttorta mellett- első angliai évem alatt. Tényleg nagyon finom sütemény és talán az egyetlen nem émelyítően édes a kinti sütik közül. Az ötletet a hűtőben lévő egy kiló répa adta, gyorsan receptkeresésbe kezdtem és az eredmény ez a finom répatorta lett.

Hozzávalók:
  • 2 bögre liszt 
  • 3 bögre répa lereszelve (5 közepes répa)
  • 1 bögre darált dió vagy mogyoró 
  • 1 bögre olaj
  • 1 bögre cukor
  • 4 tojás
  • 2 teáskanál őrölt gyömbér
  • 2 teáskanál fahéj 
  • 1 teáskanál szerecsendió
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 narancs reszelt héja 
  • 3 evőkanál narancslé
Cukrot habosra verem a tojásokkal, hozzáöntöm az olajat és tovább verem. Ezután szépen belekeverem fakanállal a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, fűszereket, narancs héját és levét, legvégén a répát és a mogyorót. Jól összedolgozzuk és egy 26 cm-es sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába öntjük. Kb. 50-60 percig sült 180 C-on. Tűpróbával ellenőriztem, hogy mikor jó a tészta.  Tetejére 4 evőkanál porcukor és 4 evőkanál narancslé keverékéből készítettem mázat. Sajtkrémes mázzal még finomabb, ehhez vettem 200 g sajtkrémet, kikevertem pici cukorral, 1 narancs héjával és pár kanál narancslével, úgy hogy azért ne legyen folyós a krémünk.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése