Ads 468x60px

Pages

2013. 01. 26.

Kalács négy szálból



  • 340 g liszt
  • 34 g cukor
  • 34 g vaj
  • 2 kisebb tojássárgája
  • 2 dkg élesztő
  • 165 ml langyos tej
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 narancs reszelt héja
+1 tojás a kenéshez
kalács lekvárral
Tegnap kipróbáltam még egy kalács receptet innen és ez még finomabb lett, mint a múlt heti legelső próbálkozásom. A tésztája sokkal puhább és nagyon könnyű volt vele dolgozni is. A tejben elkevertem az élesztőt, a tojássárgákat, cukrot. Majd alaposan összegyúrtam a többi hozzávalóval. Ezután hagytam kelni a tésztát 20 percig, megint átgyúrtam picit és még 20 percig pihentettem. Aztán a tésztát négyfelé osztottam, szálakat sodortam belőle (a szálak a végeik felé vékonyodjanak el). Megformáztam a kalácsot, én most négy fonatból készítettem, majd lekentem a tetejét tojással és megint hagytam 20 percet kelni. Ezután lekentem még egyszer és vártam pár percet, míg kicsit megszáradt rajta a tojás. 180 fokos előmelegített sütőben 25 perc alatt sült meg.
Video a fonáshoz:
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése