Ads 468x60px

Pages

2014. 02. 01.

Farsangi fánk


Ezen a héten elkészült az első fánkom, régóta nézegettem már recepteket, de valahogy mindig valami mást csináltam inkább, plusz januárban sikerült 3 hetet szenvednem ezzel a fránya influenzával és így nem sokat tevékenykedtem a konyhában. Illetve igyekeztem gyors dolgokat készíteni, így készült ezen idő alatt több kuglóf és pár igazán finom leves is.
Végül Vilmos receptjét csináltam meg, csak éppen kettőnkre fél adagot, így lett 12 fánkom, ami nekünk bőven elég is volt. Igazából teljesen pozitívan csalódtam, mert nagyon gyorsan elkészültem vele és sokkal egyszerűbb volt, mint gondoltam.

20 g élesztő
100 ml langyos tej
1 db egész tojás
30 g porcukor
30 g puha vaj
250 g liszt
1 narancs reszelt héja
1 citrom reszelt héja
vaníliás cukor

Az élesztőt a langyos tejben a cukorral és a tojással simára keverjük, majd hagyjuk 15 percet állni. Utána összekeverjük a liszttel és a vajjal, lágy tésztát gyúrunk belőle, majd 45 percet hagytam megkelni meleg helyen. Végül kinyújtottam, kiszaggattam és forró olajban kisütöttem. Meggylekvárral fogyasztottuk.

2 megjegyzés:

Ági írta...

Nagyon csinosak lettek! :D

Borso írta...

Köszönöm! :)

Megjegyzés küldése