Ads 468x60px

Pages

2014. 04. 20.

Vajas kiflik

15 dkg tönköly fehér liszt
15 dkg finomliszt
fél evőkanál só
2 dkg élesztő
5 dkg olvasztott vaj
2 dl langyos tej
1 tojás
Eddig még sose csináltam kifliket, most kedvet kaptam hozzá és nem bántam meg, teljesen más, mint a bolti. Azt hiszem mostantól ez is gyakran készül nálunk reggelire. A tojást kivéve minden hozzávalót összedolgoztam, majd miután már szép fényes rugalmas tésztát kaptam, a dagasztó tálat lefedtem és hagytam kelni 1-2 órát. Ha duplájára nőtt, kör alakúra kinyújtjuk, kb fél cm vastag legyen. Elosztjuk 8 cikkelyre, a hosszabbik oldalától feltekerjük és kifli formára meghajlítjuk. Sütőpapíros tepsibe tesszük, tojással megkenjük mindegyik kifli tetejét, megszórjuk sajttal és köménymaggal, majd 180 C-os sütőben kb. 20 percet sütjük. 8 kisebb kifli lett ebből az adagból. Az eredeti receptet a Nők lapja különszámában olvastam pár hete, ott sóval szórták meg a kifliket, de nekem a sajt és köménymag párosítás jobban tetszik.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése