Ads 468x60px

Pages

2014. 04. 22.

Csokis piskótatekercs

Piskótatekercs:
4 tojás szétválasztva
5 evőkanál liszt
3 evőkanál cukor
Csokis krém:
3,5 dl tej
1 csokis pudingpor
4 dkg vaj
cukor ízlés szerint
Nagyon rég nem ettem piskótatekercset, így múlt héten egy hirtelen ötlettől vezérelve egyik este pikk-pakk elkészítettem ezt a verziót. Néha a legegyszerűbb dolgok a legjobbak.
A piskótához a tojások fehérjét kemény habbá vertem, majd a sárgáját kihabosítottam a cukorral, végül a lisztet és a tojáshabot felváltva óvatosan hozzádolgoztam a kihabosított sárgájához. Sütőpapírral bélelt  nagy tepsiben 10-15 perc alatt megsül, nem szabad túlsütni, mert akkor feltekeréskor törik. Egy tiszta konyharuhát benedvesítettem és erre raktam a kész piskótát, majd ennek a segítségével könnyedén feltekertem. Közben elkészítettem a pudingot, miután picit kihűlt hozzáadtam a vajat is és habverővel krémessé dolgoztam. Csokis krémmel megkentem a piskótát és újból feltekertem, majd hűtőbe tettem.

2 megjegyzés:

gionetta írta...

Orsi! Ez nagyon jó ötlet! Míg sül a piskóta, elkészül a krém és nem kell sokat várni az éheseknek! :-))

Borso írta...

Gyors és általában minden van hozzá otthon, így sos desszertnek remek volt. :)

Megjegyzés küldése