Ads 468x60px

Pages

2012. 10. 14.

Máglyarakás


Hozzávalók:

  • 6 db kifli
  • 200 g baracklekvár
  • 500 ml tej
  • vaníliás cukor
  • 5 db tojás
  • cukor ízlés szerint
  • 6-8 db alma
  • 1 késhegynyi őrölt fahéj
Máglyarakást igen rég készítettem, de tegnap kezembe akadt egy régi receptem és újból kedvet kaptam hozzá, így ma a vasárnapi ebéd desszertjeként az asztalra is került. Kifliket felkarikáztam 1 cm vastagon és a kivajazott tepsibe rakosgattam. Tejet felmelegítettem, beleraktam vaníliás cukrot, cukrot, majd egyenként hozzáadtam 5 tojássárgáját és habosra kevertem. Almákat megpucoltam, felszeleteltem és a cukorral, fahéjjal pár percre felraktam a tűzre, hogy picit elfője a levét. A tejes-tojásos keveréket a kiflikre öntöm, majd erre jön az alma és megint egy réteg tejes-kiflik, újból alma réteg és erre jön a vízzel kikevert baracklekvár. Ezután mehet a sütőbe kb 25 percre, közben  a tojásfehérjéket is jól felverjük keményre a cukorral,  a  végén óvatosan kevés baracklekvárt adunk hozzá és a sütés utolsó fázisában miután letelt kb 25 perc, szépen elkenjük a sütink tetején, majd további 10 percig sütjük.






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése